Taymory Trail Series Mataró - (02-15)

Content ! Gran dia per Mataró i el Maresme, amb un ambient un tant fred, regnat per la granissada acumulada en el bosc al dia anterior i que ha deixat el recorregut amb un cert atractiu. Després que s'apuntéssin els companys de club Javier i l'Andrés, m'acabo autoconvencent que serà una bona opció per mirar de provar el nivell competitiu aquest any tant especial atlèticament parlant. I encara que sempre digui que no m'agrada participar en les primeres edicions de les curses, avui s'ha demostrat un cop més el perquè.

Són les 8 tocades quan aparquem a la part nord de la capital del Maresme, bons records en veure que qüasi sortim des del mateix indret de la St. Silvestre mataronina d'ara farà un parell d'anys i en la que tant bé em vaig trobar. Sort que arribem aviat perquè en veure la cua que s'allaaaaarga sorprenentment per a recollir el dorsal, qualsevol es posa nerviós. Una única cua... Per sort l'organització se n'adona i retrassa la sortida 15 minuts. Coincideixo allà amb el Francisco-Javier, amic egaramossenaire, i la família Miquel, també mossenaire i a qui sempre em fa especial il·lusió en trobar-me. D'aquí estant ensumo un bon dia, tot i que no les tinc totes vist que acumulo no més de 7 hores de son entre les dos darreres nits. El cansanci deixa fer així que només donar la sortida, decideixo agafar el meu ritme de darrera cap endavant, fermament.

Els corriols s'alternen de forma interessant i vaig passant gent sense parar. Les cames responen a la perfecció, es nota la constància darrerament en els entrenaments. Gaudeixo cada metre del recorregut trencacames, és força corrible tota l'estona i això juga al meu favor. Al km. 12 segueixo avançant gent, ara amb menor cadència i deixo enrera la primera fèmina. Pugem fins al segon "cimet" de la jornada, per baixar ràpidament per un corriol molt interessant i divertit fins a passar pel poble de Dosrius on rebem els primers i únics ànims del dia. Després de fer tota la baixada en solitari, m'enganxo a un petit grupet que hi ha format per davant i afrontem la darrera part de la cursa amb ganes. Els gels energètics i la beguda isotònica estan entrant bé i fan efecte. Queda un bon tros de pujada i decideixo jugar-me-la apretant ritme i deixant enrere la gent. Passem el km. 20 amb força, i després d'algunes pujades fortes coronem els 2 cims abans de la darrera baixada. Per darrera no ve ningú de fa molta estona i hem començat a avançar gent de la cursa curta, això anima i molt, m'imagino que a ells no gaire. Em llenço muntanya avall, sense aturar-me al darrer avituallament, intentant guanyar encara alguna posició més. Estic gaudint de valent tot gambant avall, més i més corriols.

El GPS marca a la perfecció qüasi bé els 28 km. quan l'aturo a les 2 h. i 40 m. de cursa, i deprés de més de 1.100 metres de desnivell positiu. 47a posició de la general i animat per veure que arribo amb moltes forces encara; millor preservar-les per a futures "guerres" El solet de l'arribada ens acaba d'arreglar el dia, i també un bon massatge que em deixa com nou. Ha sigut la cirereta que em faltava per completar un cap de setmana complet.