Cursa de Can Gonteres (07-16)

Primera participació en la cursa de "casa" que aquest any feia la tercera edició. Aprofitant que hi havia una desena de companys de club interessats en fer-la no vaig dubtar en inscriure'm sabent a més que es fa a primera hora, així es pot tornar a casa aviat i acabar d'aprofitar el dia. M'acosto caminant a la plaça principal del barri, on hi fan tots els actes de festa major. Apreta la calor ja, sort que no l'he preparat gaire, tinc clar que és una cursa de tràmit per passar-ho bé.

Ens anem trobant amb els companys i saludo força amics egarencs que també s'hi apleguen. Corre també l'Arnauet, que s'ha fet gran i tot i no tenir la majoria d'edat, està acaparant podis darrerament. Avui el meu veí de barri acabarà segon de la general! No m'atabalo gaire amb el tema calor, farem el que podrem, és una cursa curta per mi així que no patirem gaire. Corro a casa, pels camins que em veuen a primera hora del matí tot entrenant. Em conec l'itinerari al mil·límetre. A les 9 en punt sortim un centenar i escaig de corredors/es amb 9 quilòmetres pel davant. Com que només sortir ja hi ha un corriolet tècnic en baixada, em poso força davant per evitar taps. La primera baixada i pujada a la riera van bé, serveixen per veure com pinta el tema, vaig prou content de sensacions. Fa molt temps des de que no faig curses de velocitat i avui toca donar-ho tot. Vaig avançant a gent poc a poc tot i picar amunt i planejar, un se l'ha de jugar des del principi. No vull patir per pulsacions ni forçar, no m'agrada fer-ho amb tanta calor i amb el poc entrenament que porto, no fos cas. Em trobo amb companys egaramossenaires i camesajudeume del centre excursionista, diferents grups de corredors de muntanya amb els que hem entrenat algun cop. Arribem a la meitat del recorregut amb el company Alfonso que m'atrapa pel darrera com podia preveure, és més la seva distància i últimament està molt fort. L'amic Toni ens anima des d'un trencall. Seguim en pujada amb ell uns metres sempre pel davant. Jo segueixo fent la meva, avançant molt poc a poc a gent, estic bé! L'Alex, un amic que està animant en un trencall, em diu que han liat als primers i han acabat fent uns metres de més i que els tinc just davant. No estic per orgues...Els últims quilòmetres són una mica trencadors i m'hi llenço tot i no aconseguir atrapar el company. El tinc a la vista tota l'estona i el crido. De sobte em trobo en plena baixada amb una creu que em fa dubtar del camí, sóc conscient que el mapa diu que és endavant però prenc el sender de l'esquerra i en veure que al següent trencall no hi ha senyal, vaig a buscar el camí de sortida que és l'itinerari correcte. Tot plegat em representen uns metres de més. Travessem altre cop la riera i vec com s'acosten els 2 corredors que avançat fa ben poc a la baixada, aprofitant que l'últim quilòmetre és una dura pujada. Amb la meva envergadura no puc en aquestes situacions però em fixo amb l'Alfonso: és allà. En el moment que quasi em passen aquell parell trobo forces d'on puc i els guanyo distància. Els darrers metres crido i crido al company qui m'acaba traient 9 segons amb un temps total d'uns 43 minuts. Entrem en 15ª i 16ª posició.

Estic content pel resultat, no podia demanar més. He començat el diumenge un cop més fent el que més m'agrada i amb bona companyia. No li podem demanar més a l'organització de l'Associació Mitja de Terrassa que per només 5 € et donen samarreta, butifarra, cervesa, xocolatada, síndria.... Llàstima de les confusions en l'itinerari. Hi tornarem!